УВАЖАЕМИ УЧЕНИЦИ, ПРИЯТЕЛИ, СЪМИШЛЕНИЦИ!
Имам удоволствието от името на Ръководството на 9.ФЕГ „Алфонс дьо Ламартин“ да Ви поздравя по повод 24. МАЙ – ДЕНЯ  НА СВЕТИТЕ БРАТЯ КИРИЛ И МЕТОДИЙ, НА БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА, ПРОСВЕТА И КУЛТУРА И НА СЛАВЯНСКАТА КНИЖОВНОСТ! Винаги на този празник изпитвам особено вълнение, но сега то е още по-голямо, защото го отбелязваме в навечерието на 60-та годишнина на нашата гимназия. Време, в което се доказахме като едно модерно училище с традиции, училище, в което възпитаниците ни получават качествено образование!
В последната година и половина бяхме изправени пред много трудности и предизвикателства, трябваше да преодолеем страха от пандемията и да продължим напред. В тази обстановка всички ние, екипът от педагогически и непедагогически специалисти във Френската гимназия, мобилизирахме сили, проявихме креативност и успяхме да направим много за нашите ученици. Нямаше да успеем, ако и те не бяха проявили отговорност, старание и жажда за знания. Отново имаме класирани ученици на националните олимпиади по предмети, състезания, конкурси и участия в различни изяви. През последните месеци обаче ни липсваше истинското общуване, топлината на ръкостискането, приятелските усмивки и подкрепата, звънкият смях в училищните коридори… Разбрахме, че училището е нещо повече от място, където се получават знания, то е цяла вселена – средище на духовността, а „учител“ не е звание, а призвание! 
УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ И УЧЕНИЦИ!
Благодаря Ви за усилията и желанието за преодоляването на трудностите, за това, че доказахте, че успяваме, защото сме заедно! Заедно – учители, родители, ученици, съмишленици – продължаваме напред, вдъхновени от делото на Солунските братя към едно по-добро бъдеще!
Бъдете здрави и упорити!
Честит празник!
Емилия Богданова – директор на 9. ФЕГ „Алфонс дьо Ламартин“

Дни преди един от най-светлите и вълнуващи празници в националния ни празничен календар искаме да ви запознаем с трима възпитаници на Френската гимназия, които, провокирани от поставената им задача в часовете по информационни технологии за екипна работа по проект на сайт, са избрали да изразят любовта си към книгата и четенето, както и своя интерес към творческото писане, оформлението на книгите и илюстрациите. Мая Стоянова, Петър Брясков и Ясен Терзиев от 8. д клас, създателите на проекта с авторски материали (текст, лого, част от изображенията и др.) Книга „Бриколаж“ (тук може да се разгледа), ни напомнят, че българските ученици не са забравили пиетета към знанието и книгите, а напротив, продължават да откриват този богат и вълнуващ свят през призмата на съвременните технологии. Проектът е изцяло самостоятелен продукт, провокиран от работата в часовете по ИТ, но и съвместяващ знанията по български език и литература и изобразително изкуство – един чудесен пример за често цитираната необходимост за търсенето на междупредметна обвързаност в процеса на обучението на учениците в 21. век.
Запознавайки ви с проекта, възпитаващ любов към книгите, творческото писане и четенето, предоставихме думата на тримата осмокласници, за да споделят част от замисъла си и да ни разкажат накратко за създаването на своя сайт Книга „Бриколаж“:

Ясен: Книга „Бриколаж“ първоначално произлезе от голямата ми страст към писането и литературата. Това е тема, непозната или чужда за повечето хора в днешно време. Когато започнахме да работим по нея, желанието ни да подбудим и просветлим начинаещите или още неосъзнатите писатели и поети, ни водеше напред. Аз отговарях за написването и редактирането на текстовете в сайта. С удоволствие дадох всичко от себе си да структурирам вече „набавените“ си знания по темата и да ги направя достъпни за всекиго. Нищо от това обаче нямаше да е възможно без незаменимата подкрепа на нашия екип!
Мая: По време на работата върху проекта най-много ми харесаха две неща: темата, по която работех, и „стиковането“ ни като екип с момчетата. Аз като артист смятам, че корицата е изключително важна част от книгата, въпреки че често е пренебрегвана. Надявах се да мога да предам това чувство и на читателите на сайта ни. Докато търсех информация по темата, научавах нови неща, свързани с историята на книгите, което също бе интригуващо и много образователно. Работата ми с Петър и Ясен бе много приятна, защото успяхме бързо да се организираме, така че всеки от нас да работи по подходяща за него тема. В екипа ни нямаше неразбирателства, които да ни попречат!
Петър: Моето участие в проекта е изграждането на изгледа на сайта, направата на официалното му лого и писането на текста „Илюстрациите в книгата“. Това е вторият сайт, върху който работя. За пръв път правих сайт в 9. ФЕГ. Правенето на сайт се оказа доста по-лесно, отколкото си мислех. По време на разработката му научавах нови неща не само по темата ни, но и развивах уменията си по изграждането на сайт. Много ми допадна работата в екип с Мая и Ясен. Работихме в синхрон и нямахме неразбирателства или спорове по време на изграждането на сайта. Поддържахме връзка и се допитвахме един до друг.
Сайтът Книга „Бриколаж“ е все още в процес на редакция и вероятно ще претърпи промени по отношение на езиковите аспекти на някои от текстовете и др., но важното е, че нашите ученици показват за пореден път самостоятелност и инициативност, творческа и иновативна нагласа, умение да прилагат наученото по различните училищни дисциплини в съзвучие със своите интереси и творчески търсения. Желаем успех не само на екипа на Мая, Петър и Ясен, но и на останалите осмокласници, проявили изобретателност в изработването на проектите си по ИТ, както и на всички наши възпитаници, които продължават да ни радват и да провокират у нас чувството за удовлетвореност и гордост!

Вашият коментар

Писането на български език и на кирилица е задължително.